+1(514) 937-9445 or Toll-free (Canada & US) +1 (888) 947-9445

Re-issue of Expired COPR & Visa

Rips07

Full Member
May 20, 2020
21
6
Just to reconnect and follow up

how many here received UE in September, October and still waiting for the remedical request, or if you still have an older valid medical, waiting for the PPR request.
Got UE in Sep, remed request oct, re- med submitted Dec, after that only Waiting
 
  • Like
Reactions: Titanium

Cansav

Full Member
Dec 12, 2019
44
30
Hi , I got my UE on dec 10th replied the same day.. havent heard anything so far .. no medical no PCC. Is there anyone in the same boat ? Called IRCC , and they asked me to just wait .
 

Titanium

Hero Member
Mar 9, 2017
518
447
Category........
PNP
Visa Office......
Nova Scotia
AOR Received.
October 2019
Hi , I got my UE on dec 10th replied the same day.. havent heard anything so far .. no medical no PCC. Is there anyone in the same boat ? Called IRCC , and they asked me to just wait .
There are many of us waiting since September after responding to UE.
 
  • Like
Reactions: Achilkta

Achilkta

Newbie
Dec 22, 2021
5
1
Bonjour.Ma CoRp est arrivée le 20 Décembre 2021 étant expirée depuis le 11 Décembre 2021.Que faire svp?
 

Ajourney

Star Member
Feb 18, 2021
63
36
Hello.
I completed re-medicals mid December but my medicals as passed is yet to be reflected on my account. Although I have spoken to IRCC and they can confirm medicals has been received but not uploaded yet. Is there anyone in a similar situation or was in a similar situation previously. If so how long it take to reflect as passed on your account.
 

@Jack@

Star Member
Jan 7, 2021
84
15
UE got in September and then I'm waiting for next. IRCC do nothing for us expired COPRs holder. They put us a side and concentrate on Afghan Resettlement and TR2PR candidates. Just read ircc memo, it reveals that info.
 
  • Like
Reactions: Cansav

joconstantine

Hero Member
Mar 30, 2020
657
555
Category........
FSW
NOC Code......
0213
Pre-Assessed..
Yes
AOR Received.
01-08-2020
My remedical report was passed on 10 Dec 2021. No news since then.
A lot of people with expired COPRs are waiting for SGVO's actions, but none were taken.
 

Metfar

Member
Jan 20, 2022
14
2
Hi ..please help me ..my son’s passport has just 3 month validity left ..can he travel with that ..if no then what can I do like what is the procedure to have new sticker and new copr for new passport ..please help if anyone has knowledge about it ..
Thanks
 

benu_bd

Full Member
Oct 18, 2020
36
52
Bangladesh
Category........
PNP
Nomination.....
10/01/2020
AOR Received.
20/02/2020
Med's Done....
08/02/2020
Passport Req..
13/10/2020
VISA ISSUED...
02/12/2020
Bonjour.Ma CoRp est arrivée le 20 Décembre 2021 étant expirée depuis le 11 Décembre 2021.Que faire svp?
Bonjour. Tous les CoPR délivrés pendant la période pandémique portaient la mention "Non valide pour les voyages" jusqu'en juillet 2021. Maintenant, après la levée des voyages internationaux, IRCC contacte les personnes qui n'ont pas pu voyager. Donc, si vous êtes l'un d'entre nous, à qui on a demandé de ne pas voyager, soyez patient, IRCC vous contactera. Si votre cas est différent, veuillez contacter IRCC via le formulaire Web.
 

Achilkta

Newbie
Dec 22, 2021
5
1
Bonjour. Tous les CoPR délivrés pendant la période pandémique portaient la mention "Non valide pour les voyages" jusqu'en juillet 2021. Maintenant, après la levée des voyages internationaux, IRCC contacte les personnes qui n'ont pas pu voyager. Donc, si vous êtes l'un d'entre nous, à qui on a demandé de ne pas voyager, soyez patient, IRCC vous contactera. Si votre cas est différent, veuillez contacter IRCC via le formulaire Web.
Ok.Merci, j'ai reçu ma CoPr le 10 Décembre, malheureusement mes examens médicaux expiraient le 11 Décembre avec ma CoPr ,cette dernière portait la mention " non valide pour le voyage".Dans quelle catégorie serai-je classé?Merci.
 

Achilkta

Newbie
Dec 22, 2021
5
1
Hi , I got my UE on dec 10th replied the same day.. havent heard anything so far .. no medical no PCC. Is there anyone in the same boat ? Called IRCC , and they asked me to just wait .
Bonjour ! Par quel numéro peut-on joindre L'ircc s'il vous plaît ?
 

benu_bd

Full Member
Oct 18, 2020
36
52
Bangladesh
Category........
PNP
Nomination.....
10/01/2020
AOR Received.
20/02/2020
Med's Done....
08/02/2020
Passport Req..
13/10/2020
VISA ISSUED...
02/12/2020
Ok.Merci, j'ai reçu ma CoPr le 10 Décembre, malheureusement mes examens médicaux expiraient le 11 Décembre avec ma CoPr ,cette dernière portait la mention " non valide pour le voyage".Dans quelle catégorie serai-je classé?Merci.
Si les mots "Non valable pour voyager" sont marqués sur votre document CoPR, alors nous sommes sur le même bateau. Maintenant, vous devez attendre jusqu'à ce qu'IRCC vous contacte. Cela peut prendre un certain temps (un ou deux mois ou plusieurs mois). Pour votre satisfaction mentale, vous pouvez envoyer un formulaire Web et mentionner que vous êtes prêt à voyager au Canada. Mais dans la plupart des cas, la réponse de leur formulaire Web est générique. Merci.
 

WoolyFox

Newbie
Nov 5, 2021
7
11
Got my COPR approved this morning!

What a relief!

For anyone else who gets stuck in the system like I was, make sure when you send your documents digitally AND physically to prevent delays (see below).

After 6 weeks of no notification after send in my photos and letter, I contacted VFS Global to find out what had happened to my application.

They asked me to send in the following:
1. Your original Passport or copy of your passport (please check what is required in your Passport Request Letter) ;
2. The Passport Request Letter and documents required in it.
3. VFS Consent Form – signed and duly completed for the authorized courier company (attached).
4. Payment confirmation for Service charges

I had previously sent in my passport scan and letter to IRCC via the portal (Express Entry online where you submit your documents) on the day I got my PPR letter in November 2021.

I sent this off last Tuesday and got my approval this morning so 5 working days!

Good luck to anyone else in this process, it's been a long 22 months!