+1(514) 937-9445 or Toll-free (Canada & US) +1 (888) 947-9445

Police certificate Mexico - Constancia de Antecedentes Registrales

newibee

Newbie
Dec 7, 2016
2
0
melbot said:
Any news for anyone? My application hasn't been updated since I uploaded the message saying the PCC was sent directly to IRCC.
Hi Melbot,

I just got the response today from Canadian Embassy that my reports were sent to the office processing my application (Ottawa) on 11/17. I have been following this forum for a long time now. I was wondering if you heard back from them after uploading this letter and if there is any kind of change in status of your application.

Looking forward to your response.

Thanks
 

smuniverse

Member
Sep 18, 2016
18
0
Hi all!

I'm a PR applicant through Express Entry, and I currently live in Mexico.

On December 5th, I received a notification from CIC requesting the Mexico Police Certificate (Constancia de datos registrales). I have 60 days to submit this document through MyCIC.

On that same day, I sent an e-mail to mexico-im-enquiry@international.gc.ca, mentioning that I need an official letter from the Canadian embassy in order to request such certificate from PGR. A few days have passed and I have not received any response yet. Is it normal to take so long for them to respond?

Then, yesterday I just found the following statement on the official webpage of the Canadian Embassy in Mexico: "Envía un solo correo desde la cuenta que diste de alta para recibir información".

Unfortunately, I sent my request using a different e-mail address from the one registered in MyCIC. Do you think this might cause issues? Should I re-send my request from the e-mail registered in MyCIC account?

Thank you in advance!
 

newibee

Newbie
Dec 7, 2016
2
0
newibee said:
Hi Melbot,

I just got the response today from Canadian Embassy that my reports were sent to the office processing my application (Ottawa) on 11/17. I have been following this forum for a long time now. I was wondering if you heard back from them after uploading this letter and if there is any kind of change in status of your application.

Looking forward to your response.

Thanks
Hi,

Regarding my last post, can anyone please tell me how much time it takes for CIC to get back to you with confirmation that they have received PCC from Mexico? I got an email from Mexico that my PCC has been sent to IRCC office processing the application on 11/17/2016. I uploaded that email and explanation letter on my profile for the same. However, its been a month now but there is still no update from CIC about receipt of my application. Do you know how much time does it usually take for status of 'Additional Document Required' from PROVIDED to RECEIVED?

Getting impatient.. please help!

Thanks
 

ABRAHAN00

Newbie
Dec 22, 2016
2
0
Hello everyone I'm april 2016 outland applicant
On September 12th the canadian embassy on mexico requested my "certificado de antecedentes registrales" i sent all the documents requested (pictures,etc) you guys know how long it usually takes to get the results? Its been more that 3 months and nothing..
 

hudson34

Newbie
Dec 23, 2016
9
3
Hi All,

Looking for some guidance on the following:

"5. Quote your file number, name of visa office, Canadian embassy or consulate or Case Processing Centre where your file is being processed, your full name and date of birth".

This is from the How to Get a Police Certificate – Mexico guidelines on the CIC website.

My question is, how do I know what office is processing my application? I'm submitting everything online (CEC, EE) once I have my proof of medical exam.

On another note, I was considering applying in person at the PGR (I live in Toronto) due to the long processing times I read about here. Has anyone done this recently? I read here that at least one person had their certificate rejected as they had applied in person as opposed to via the embassy.


Gracias
 

David23

Newbie
Jan 6, 2017
1
0
Hello Everyone.

I'm applying online via Express Entry - CEC and I've been asked to provide a Police Certificate from Mexico.

CIC's guide on How to Get a Police Certificate – Mexico states I need to:
"5. Quote your file number, name of visa office, Canadian embassy or consulate or Case Processing Centre where your file is being processed, your full name and date of birth."

How do you guys know which visa office is processing your case (if you are applying online via EE)?
 

Ayokunlex01

Champion Member
Feb 20, 2015
1,060
124
BOSTON; MASSACHUSETTS
Visa Office......
Accra Ghana
NOC Code......
2241 Electrical Engineer
David23 said:
Hello Everyone.

I'm applying online via Express Entry - CEC and I've been asked to provide a Police Certificate from Mexico.

CIC's guide on How to Get a Police Certificate – Mexico states I need to:
"5. Quote your file number, name of visa office, Canadian embassy or consulate or Case Processing Centre where your file is being processed, your full name and date of birth."

How do you guys know which visa office is processing your case (if you are applying online via EE)?
 

Malfeas13

Star Member
Oct 29, 2014
89
2
Category........
Visa Office......
CIO-Sidney
Job Offer........
Pre-Assessed..
App. Filed.......
October 09, 2015
Doc's Request.
07-07-2016
Nomination.....
12-07-2015
AOR Received.
21-01-2016
Med's Request
07-07-2016
Med's Done....
12-07-2016
Passport Req..
10-01-2017
VISA ISSUED...
31-01-2017
LANDED..........
20-02-2017
Rossana said:
Si por favor
La semana pasada mande los documentos a la embajada de Canada en Mexico para lo del Police Certificate pero me mandaron un email diciendo que me regresaron los documentos por que estan incompletos... me podrias decir exactamente como los mandaste para ver que fue lo que hice mal . Aun no recibo lod documentos de regreso pero quisirera saber mas o menos que fallo . Gracias
Hola Rossana, recibi tu mensaje pero tu inbox esta llena, asi que aqui te respondo:
Mira cuando yo envie mis documentos, CiC no me confirmo cuando recibio el police check. Lo que puedes hacer, es escribirles un case specific enquiry a su correo y enviarles el correo de ka embajada donde te confirman que recibieron tus huellas y demas documentos, esto con la finalidad de demostrrles que ya tramitaste el police check. Otra forma de daber si ya recibieron tu polic check es pidiendo tus gcms notes en https://atip-aiprp.apps.gc.ca/atip/welcome.do?lang=en; ahi te dieia criminality:passed y la fecha en que recibieron tu police check. En mi caso tardaron 58 dias en recibirlo. Saludos
 

Rossana

Newbie
Nov 9, 2016
8
0
Muchas Gracias! ya pedi las gcms notas pero aun no las recibo. Originalmente tenia al 26 de diembre para entregar el certificado y pedi una extesion justo como tu me comentas atra ves del case inquire y me extedieron hasta el 6 de febrero , pero al dia de hoy aun no recibo ningun email de emabajada diciendo que ya enviaron mi PCC a Ottawa, en tu experiencia tu crees que pueda solicitar otra extension basado en la ultima comunicacion que me repondio la embaja en Diciembre , el cual decia que mis documentos se habian enviado a las autoridades mexicana el 02 de dieciembre desde ese email que recibe hace mas de un mes y no tengo ninguna otra actualizacion. Al dia de hoy han pasado 53 dias dias desde que me confirmaron que enviaron mis documentos a las autoridades mexicanas.
 

Finlis

Newbie
Nov 28, 2016
8
0
Rossana said:
Muchas Gracias! ya pedi las gcms notas pero aun no las recibo. Originalmente tenia al 26 de diembre para entregar el certificado y pedi una extesion justo como tu me comentas atra ves del case inquire y me extedieron hasta el 6 de febrero , pero al dia de hoy aun no recibo ningun email de emabajada diciendo que ya enviaron mi PCC a Ottawa, en tu experiencia tu crees que pueda solicitar otra extension basado en la ultima comunicacion que me repondio la embaja en Diciembre , el cual decia que mis documentos se habian enviado a las autoridades mexicana el 02 de dieciembre desde ese email que recibe hace mas de un mes y no tengo ninguna otra actualizacion. Al dia de hoy han pasado 53 dias dias desde que me confirmaron que enviaron mis documentos a las autoridades mexicanas.

Hola Rossana,
Mis documentos los envoi la embajada a la PGR el mismo dia que envió los tuyos, el 2 de diciembre. Yo tambien pedi una extension porque tenia que entregar el certificado a principios de enero. Me contestaron que iban a pasar mi solicitud a la oficina correspondiente.
Mi pregunta es, como supiste que te extendieron hasta el 6 de febrero? Porque te contestaron de CIC o porque cambio la fecha en donde esta el boton para anexar el documento?
 

Rossana

Newbie
Nov 9, 2016
8
0
Hola Finlis,

Supe que me dieron la extensión por qué la fecha cambio para entrega cambio , la primera no cambia solo apareció como overdue y anexaron 6 de febrero
 

Finlis

Newbie
Nov 28, 2016
8
0
Rossana said:
Hola Finlis,

Supe que me dieron la extensión por qué la fecha cambio para entrega cambio , la primera no cambia solo apareció como overdue y anexaron 6 de febrero
Gracias!! Aun no veo cambios en mi fecha de entrega, espero no tenga ningun problema.
 

Rossana

Newbie
Nov 9, 2016
8
0
Finlis said:
Gracias!! Aun no veo cambios en mi fecha de entrega, espero no tenga ningun problema.
En mi caso tardaron 15 días en aparecer , seguramente no tendrás ningún problema.
 

hachosk

Newbie
Jan 30, 2017
3
1
Hola a todos. Me llego la invitacion para aplicar a la WHV. Soy español pero vivo y trabajo en México por lo que me pediran la "Constancia de Antecedentes Registrales". ¿Es este el Police Certificate que debo entregar?

Vivo en Guadalajara y puedo ir personalmente a la PGR a solicitarlo, pero en la PGR me dijeron que la carta de antecedentes penales solamente la da la Comision Nacional de Seguridad en la CDMX, ¿son diferentes documentos? ¿cual es que el realmente debo entregar?

Gracias de antemano.

Saludos!
 

luigibol

Newbie
Jan 30, 2017
1
0
Malfeas13 said:
Muchas felicidades Elessar, ya solo nos falta el security check para PPR :D
Hola que tal Malfeas13, según veo en tu tabla, ustedes indican la fecha en que los documentos fueron enviados a la PGR, mi pregunta es: ¿Cuándo los documentos han sido enviados a la PGR, la Embajada de Canda te indica que ya fueron enviados? Mi pregunta es porque ya recibieron mis documentos en la embajada desde hace 2 semanas, pero no me han notificado algo.

Gracias de antemano.