+1(514) 937-9445 or Toll-free (Canada & US) +1 (888) 947-9445

How To Apply For Canada PR

JatinDutta

Newbie
Jun 12, 2013
1
0
I am From India and want to settle in Canada.
Have done engineering in electronics and currently working as Software Engineer with 2+ years of experience.
Keen to move to Canada asap.

Can anyone suggest how to start the process and any other details as i am unable to compile whole bunch data regarding same matter from web.

Thanks fr support..!!

Jatin
 

sachin9183

Star Member
Jan 22, 2013
91
5
Category........
Visa Office......
CPC-O
NOC Code......
2171
Job Offer........
Pre-Assessed..
App. Filed.......
11-07-2014
Med's Request
12-09-2014
Med's Done....
01-04-2015
Start reading the CIC website and this forum. You should be able to gather a lot of information in a week's time.
If you have any specific questions, you can post this in the forum and seniors can certainly help.
 

sekkal

Full Member
Jun 3, 2013
27
0
salut à vous mon cas et suivant

-1- comment obtenir un emploi par la voie du net si c'est possible des adresses des sites

-2- comment envoyer des formulaires adressées à qui ou à quelle adresse précise , et comment payer les frais , car je suis
natif d'Algérie et je ne possède pas de compte bancaire à l'Étranger

-3- ou bien ,dans le cas ou j'aurais mon visa touristique,et j'aurais trouver un travail pour moi ,il y'a moyen pour que je reste tout en m'approchant avec le service de l'immigration au canada ? directement ,ou c'est obligatoire de mon pays d'origine que je dois faire les démarches .

vous pouvez m'orienter sur la demarche

mes sincères dévouements les plus distinguées
 

SaravK

Star Member
Apr 4, 2013
139
7
Georgia
Category........
Visa Office......
CPP-Ottawa
NOC Code......
2174
Job Offer........
Pre-Assessed..
App. Filed.......
10-05-2013
AOR Received.
PER in June
IELTS Request
Sent with Application
File Transfer...
04-07-2013
Med's Request
24-09-2013
Med's Done....
29-10-2013
Passport Req..
07-11-2013. Received by CIC: 19-11-2013
VISA ISSUED...
16-12-2013
LANDED..........
28-05-2014
sekkal said:
salut à vous mon cas et suivant

-1- comment obtenir un emploi par la voie du net si c'est possible des adresses des sites

-2- comment envoyer des formulaires adressées à qui ou à quelle adresse précise , et comment payer les frais , car je suis
natif d'Algérie et je ne possède pas de compte bancaire à l'Étranger

-3- ou bien ,dans le cas ou j'aurais mon visa touristique,et j'aurais trouver un travail pour moi ,il y'a moyen pour que je reste tout en m'approchant avec le service de l'immigration au canada ? directement ,ou c'est obligatoire de mon pays d'origine que je dois faire les démarches .

vous pouvez m'orienter sur la demarche

mes sincères dévouements les plus distinguées
Google translate S'il vous plait...
 

donutbox

Hero Member
Aug 7, 2010
487
24
JatinDutta said:
I am From India and want to settle in Canada.
Have done engineering in electronics and currently working as Software Engineer with 2+ years of experience.
Keen to move to Canada asap.

Can anyone suggest how to start the process and any other details as i am unable to compile whole bunch data regarding same matter from web.

Thanks fr support..!!

Jatin


Basic Google'ing would have already lead you to this link:

http://www.cic.gc.ca/english/immigrate/skilled/index.asp


I have no idea what this statement is suppose to mean, "....i am unable to compile whole bunch data regarding same matter from web", if you can't "compile whole bunch data" I suggest you pay an immigration consultant to "compile whole bunch data" for you.