+1(514) 937-9445 or Toll-free (Canada & US) +1 (888) 947-9445

Quebec 2010 Applicants Damasucs Visa office

mazharhussaen

Star Member
Jul 31, 2007
157
5
Category........
Visa Office......
DAMASCUS
Job Offer........
Pre-Assessed..
App. Filed.......
12-08-2010
Doc's Request.
Nothing
Nomination.....
Nothing
AOR Received.
05-Oct-2010
IELTS Request
Not Asked
File Transfer...
No Applicable
Med's Request
Waiting
Med's Done....
Waiting
Interview........
Waiting
Passport Req..
Waiting
VISA ISSUED...
Waiting
LANDED..........
INSHALLAH
Monsieur Ricoluna

pouvez vous demander votore conseiller la situation de votre dossier maintenant? Combien de temps est besion pour votre enterview? Actuallement J'ai depose ma dossier d'immigration par moi-mem donc Je ne ai pas toute la source d'information.

regards

Mazhar
 

RICOLUNA

Hero Member
Mar 7, 2011
612
22
123
BEIRUT
Category........
Visa Office......
Damascus
Job Offer........
Pre-Assessed..
App. Filed.......
D1=10-AUG-2010; D2= 30-MAY-2012
Doc's Request.
NOTHING
Nomination.....
Interview 22 MAY 2012 Istanbul CSQ RECEIVED
AOR Received.
D1 05.10.2010 / D2 06.06.2012
IELTS Request
SENT TCF QUEBEC (C1/B2)
File Transfer...
Bucharest
Med's Request
17 September 2013
Med's Done....
23 September 2013
Cher Mazhar, pas encore des information sur la situation de mon dossier, mais j'espere que je serai appeler pour le entervue en Fevrier/Mars....
Bien sur que je te enverrai le livre avec le Cd pour te preparer et bien le numero de telephone de ma belle soeur, elle va revenir a Dubai autour de 5 janvier.
Bon week end
 

mazharhussaen

Star Member
Jul 31, 2007
157
5
Category........
Visa Office......
DAMASCUS
Job Offer........
Pre-Assessed..
App. Filed.......
12-08-2010
Doc's Request.
Nothing
Nomination.....
Nothing
AOR Received.
05-Oct-2010
IELTS Request
Not Asked
File Transfer...
No Applicable
Med's Request
Waiting
Med's Done....
Waiting
Interview........
Waiting
Passport Req..
Waiting
VISA ISSUED...
Waiting
LANDED..........
INSHALLAH
RICOLUNA said:
Cher Mazhar, pas encore des information sur la situation de mon dossier, mais j'espere que je serai appeler pour le entervue en Fevrier/Mars....
Bien sur que je te enverrai le livre avec le Cd pour te preparer et bien le numero de telephone de ma belle soeur, elle va revenir a Dubai autour de 5 janvier.
Bon week end
Cher Ricoluna

Merci Beacoup mon-ami, Je pense que nous serais appeler en janvier pour mais le date de enterveu serais en fevrier. qu-est-que tu pense?

regards

Mazhar
 

msharafaldeen

Star Member
Oct 10, 2011
98
1
Damascus
Category........
Visa Office......
Amman
Job Offer........
Pre-Assessed..
App. Filed.......
26-12-2010 FOR CSQ
Dears,

Have any of you heard about anyone who got an appointment for CSQ interview in Istanbul in the coming two months? I feel as if they are only giving out mission dates with no one being interviewed.

Waiting to get an answer is a real torture. It is much easier to get a rejection than waiting for years without having a slight idea about what is happening.

Regards,
 

RICOLUNA

Hero Member
Mar 7, 2011
612
22
123
BEIRUT
Category........
Visa Office......
Damascus
Job Offer........
Pre-Assessed..
App. Filed.......
D1=10-AUG-2010; D2= 30-MAY-2012
Doc's Request.
NOTHING
Nomination.....
Interview 22 MAY 2012 Istanbul CSQ RECEIVED
AOR Received.
D1 05.10.2010 / D2 06.06.2012
IELTS Request
SENT TCF QUEBEC (C1/B2)
File Transfer...
Bucharest
Med's Request
17 September 2013
Med's Done....
23 September 2013
No news yet, we know no one who was called for interview, and Mazhar yes i really hope we will be called in the next mission, it will start 30 Jan. It is really to much...we have 1 year and half waiting... :(
Merry Christmas
 

msharafaldeen

Star Member
Oct 10, 2011
98
1
Damascus
Category........
Visa Office......
Amman
Job Offer........
Pre-Assessed..
App. Filed.......
26-12-2010 FOR CSQ
Dears,

Does anybody have an idea why they ask if you have a US visa in the CSQ interview?
 

mazharhussaen

Star Member
Jul 31, 2007
157
5
Category........
Visa Office......
DAMASCUS
Job Offer........
Pre-Assessed..
App. Filed.......
12-08-2010
Doc's Request.
Nothing
Nomination.....
Nothing
AOR Received.
05-Oct-2010
IELTS Request
Not Asked
File Transfer...
No Applicable
Med's Request
Waiting
Med's Done....
Waiting
Interview........
Waiting
Passport Req..
Waiting
VISA ISSUED...
Waiting
LANDED..........
INSHALLAH
RICOLUNA said:
No news yet, we know no one who was called for interview, and Mazhar yes i really hope we will be called in the next mission, it will start 30 Jan. It is really to much...we have 1 year and half waiting... :(
Merry Christmas
Dear Ricoluna

thanks very much for your all support my brother, my mobile is 050-3164799 and 055-8509208 in case you neeed for book/CD

Dear Msharafaldeen
i am still waiting for your reply my dear, can you please inform me, in your expression oral exam, what two question they asked you, what topic you chose to prepare 10 questions? was it a dans party publicity, or anniversary celebration party, or an ads in the news paper? i am really curios to know so that i can cover that topic as well for relevant questions.

thanks to all my friends and happy new year. I hope INSHALLAH new will bring us lots of succuess and happiness.

regards

Mazhar
 

msharafaldeen

Star Member
Oct 10, 2011
98
1
Damascus
Category........
Visa Office......
Amman
Job Offer........
Pre-Assessed..
App. Filed.......
26-12-2010 FOR CSQ
mazharhussaen said:
Dear Ricoluna

thanks very much for your all support my brother, my mobile is 050-3164799 and 055-8509208 in case you neeed for book/CD

Dear Msharafaldeen
i am still waiting for your reply my dear, can you please inform me, in your expression oral exam, what two question they asked you, what topic you chose to prepare 10 questions? was it a dans party publicity, or anniversary celebration party, or an ads in the news paper? i am really curios to know so that i can cover that topic as well for relevant questions.

thanks to all my friends and happy new year. I hope INSHALLAH new will bring us lots of succuess and happiness.

regards

Mazhar
Dear Mazhar,

Sorry I thought I had already answered you on this. For the first questions, it was an ad in a newspaper about a gym. Your role is to call them and get more information about the gym. Ten questions as usual.

As for my second question, it was about a friend who is looking for a job. Your read an ad in a newspaper about a company who is looking for private tutors. Your role here is to convince this friend of yours to apply for that job.

That was all and it was not that difficult.

Wish you good luck.

Regards
 

mazharhussaen

Star Member
Jul 31, 2007
157
5
Category........
Visa Office......
DAMASCUS
Job Offer........
Pre-Assessed..
App. Filed.......
12-08-2010
Doc's Request.
Nothing
Nomination.....
Nothing
AOR Received.
05-Oct-2010
IELTS Request
Not Asked
File Transfer...
No Applicable
Med's Request
Waiting
Med's Done....
Waiting
Interview........
Waiting
Passport Req..
Waiting
VISA ISSUED...
Waiting
LANDED..........
INSHALLAH
msharafaldeen said:
Dear Mazhar,

Sorry I thought I had already answered you on this. For the first questions, it was an ad in a newspaper about a gym. Your role is to call them and get more information about the gym. Ten questions as usual.

As for my second question, it was about a friend who is looking for a job. Your read an ad in a newspaper about a company who is looking for private tutors. Your role here is to convince this friend of yours to apply for that job.

That was all and it was not that difficult.

Wish you good luck.

Regards

Dear Msharafaldeen

thanks very much my dear it is really helpful

regards

Mazhar
 

RICOLUNA

Hero Member
Mar 7, 2011
612
22
123
BEIRUT
Category........
Visa Office......
Damascus
Job Offer........
Pre-Assessed..
App. Filed.......
D1=10-AUG-2010; D2= 30-MAY-2012
Doc's Request.
NOTHING
Nomination.....
Interview 22 MAY 2012 Istanbul CSQ RECEIVED
AOR Received.
D1 05.10.2010 / D2 06.06.2012
IELTS Request
SENT TCF QUEBEC (C1/B2)
File Transfer...
Bucharest
Med's Request
17 September 2013
Med's Done....
23 September 2013
msharafaldeen said:
Dears,

Does anybody have an idea why they ask if you have a US visa in the CSQ interview?
mmm, is the first time i heard that they ask about....probably they wanna see if u are interested to immigrate in Quebec but u are not interested to live there and ur aim is to reach states.....another reason i can't see
 

Jet

Hero Member
Apr 24, 2010
353
5
Category........
Visa Office......
Bucharest
Job Offer........
Pre-Assessed..
App. Filed.......
June 2009 for CSQ
AOR Received.
Jan 2010
Med's Done....
Nov 15 2013
VISA ISSUED...
Sep 25 2014
LANDED..........
Nov 15 2014
they didn't ask me if i had a US visa..
 

mazharhussaen

Star Member
Jul 31, 2007
157
5
Category........
Visa Office......
DAMASCUS
Job Offer........
Pre-Assessed..
App. Filed.......
12-08-2010
Doc's Request.
Nothing
Nomination.....
Nothing
AOR Received.
05-Oct-2010
IELTS Request
Not Asked
File Transfer...
No Applicable
Med's Request
Waiting
Med's Done....
Waiting
Interview........
Waiting
Passport Req..
Waiting
VISA ISSUED...
Waiting
LANDED..........
INSHALLAH
Chere Mon amies

Eet-ce-que quelqu-un savoir due monsueir Medo, depuis il a pris une enterveu en istanbul, il y a pas de nouvelle du lui. Cetter anne sans nouvelles pour nous.
J suis espaire que dons la cette mois, nous obtinerion une courriel ou lettre pour notre enterveu.

Je vous souhaite une bonne ans toute les mes amies.

cordialement

Mazhar Hussain
 

RICOLUNA

Hero Member
Mar 7, 2011
612
22
123
BEIRUT
Category........
Visa Office......
Damascus
Job Offer........
Pre-Assessed..
App. Filed.......
D1=10-AUG-2010; D2= 30-MAY-2012
Doc's Request.
NOTHING
Nomination.....
Interview 22 MAY 2012 Istanbul CSQ RECEIVED
AOR Received.
D1 05.10.2010 / D2 06.06.2012
IELTS Request
SENT TCF QUEBEC (C1/B2)
File Transfer...
Bucharest
Med's Request
17 September 2013
Med's Done....
23 September 2013
Bonsoir Mazhar,
Qui c'est tres bizar que nous n'avons pas de nouvelle de Medo...j'etais tres courieux comment a etait son entervue ...mais maleuresment il a disparu....j'espere qu'il a obtenu son CSQ et il est en train de preparer son dernier dossier....
Ma belle soeur va returne a Dubai le 6 jan 2012, je te enverrai le livre avec le CD pour te bien preparer pour ton examen.
Je voudre partaje avec vous une experience de un ami qui m'avais ecrit un message prive....c'est pas pour demoralize les otre mais pour savoir que la langue francaise est tres important pendant l'entervue....cette ami a passe deja l'entervue la samaine derniere, la prebleme etait qu'il ne comprenait bien le monsieur qui a ete la........il parlait tres rapide, et le monsieur deviennent nerveux parce que le candidat ne parle bien francais!!! Il a dit oo ton dossier est bon mais tu ne parle pas bien francaise....je ne sais pas si t'accepter ou no!!! laisse moi pense cette semain je t'enverrai le resultat de ton entervue...il a recu le resultat hier...il a ete refuse.... :( :( :(
Je suis tellement desolee pour lui ....mais on peut faire rien.....
on doit aprendre bien le francaise
Je vous souheite a tous un bonne anne plein de bonheur.....!!!!
 

Jet

Hero Member
Apr 24, 2010
353
5
Category........
Visa Office......
Bucharest
Job Offer........
Pre-Assessed..
App. Filed.......
June 2009 for CSQ
AOR Received.
Jan 2010
Med's Done....
Nov 15 2013
VISA ISSUED...
Sep 25 2014
LANDED..........
Nov 15 2014
je vous avez dis avant, et je dirais toujours "Pas de CSQ pour les gents qui ne savent pas parler le Francais" points a la ligne. Alors, vous devrais commencer a etudier serieusement si vous voulez changer votre vie une fois pour toute. un autre chose, n'ecouter pas les gens qui vous dises que vous pouvez passer l'entrevue facilement sans francais ou avec un francais passable... ce n'est pas le cas !
 

Bachar

Hero Member
Sep 12, 2011
734
54
RICOLUNA said:
Bonsoir Mazhar,
Qui c'est tres bizar que nous n'avons pas de nouvelle de Medo...j'etais tres courieux comment a etait son entervue ...mais maleuresment il a disparu....j'espere qu'il a obtenu son CSQ et il est en train de preparer son dernier dossier....
Ma belle soeur va returne a Dubai le 6 jan 2012, je te enverrai le livre avec le CD pour te bien preparer pour ton examen.
Je voudre partaje avec vous une experience de un ami qui m'avais ecrit un message prive....c'est pas pour demoralize les otre mais pour savoir que la langue francaise est tres important pendant l'entervue....cette ami a passe deja l'entervue la samaine derniere, la prebleme etait qu'il ne comprenait bien le monsieur qui a ete la........il parlait tres rapide, et le monsieur deviennent nerveux parce que le candidat ne parle bien francais!!! Il a dit oo ton dossier est bon mais tu ne parle pas bien francaise....je ne sais pas si t'accepter ou no!!! laisse moi pense cette semain je t'enverrai le resultat de ton entervue...il a recu le resultat hier...il a ete refuse.... :( :( :(
Je suis tellement desolee pour lui ....mais on peut faire rien.....
on doit aprendre bien le francaise
Je vous souheite a tous un bonne anne plein de bonheur.....!!!!
Refused??
its really sad to hear such news
can you tell us more about his file like, married or not, age, AOT, and french level ?