+1(514) 937-9445 or Toll-free (Canada & US) +1 (888) 947-9445

ITA September 2023 AOR Timelines

Winner Man

Star Member
May 20, 2021
89
60
Yaounde, CMR
Category........
FSW
Visa Office......
IRCC
NOC Code......
4031
I have a CRS score of 513, and the last Express Entry (French language) draw of February 29, 2024 had a cut-off point of 336. But I'm still to receive my ITA. It's already 40 hours but no ITA yet. Who is also in the same situation?
 

Ali Omar hoch

Full Member
Jan 12, 2024
46
0
Bureau d'Immigration, Réfugiés et Citoyenneté Canada (IRCC)
[Adresse du Bureau de Traitement des Visas]
[Adresse électronique du Bureau de Traitement des Visas]

Objet: Demande de Mise à Jour sur le Statut de Ma Demande de Visa Visiteur

Madame, Monsieur,

Je m'appelle Ali Omar hoch et j'ai soumis ma demande de visa visiteur au Canada (Numéro de Demande : [Votre Numéro de Demande]) auprès de votre bureau. J'aimerais solliciter des informations actualisées sur le statut de ma candidature.

Je vous prie de bien vouloir me fournir des détails sur l'état actuel du traitement de ma demande et toute information pertinente concernant le processus en cours. Je reste à votre disposition pour fournir toute documentation ou information supplémentaire si nécessaire.

Je vous remercie de l'attention que vous porterez à ma demande et j'attends avec impatience une réponse rapide.

Cordialement,
 

Ali Omar hoch

Full Member
Jan 12, 2024
46
0
Pour connaître le statut de votre demande de visa de visiteur au Canada traitée par le bureau de l'Office des visas d'Immigration, Réfugiés et Citoyenneté Canada (IRCC), vous pouvez utiliser l'outil en ligne de suivi des demandes sur le site officiel de l'IRCC. Généralement, vous recevez également des notifications par courrier électronique si vous avez fourni une adresse électronique lors de votre demande. Assurez-vous de vérifier régulièrement votre boîte de réception, y compris les dossiers indésirables, au cas où les mises à jour seront envoyées.
 

WaitingPR_Jay

Full Member
Feb 16, 2024
21
14
Yup, after 5 days I emailed them in the morning and let them know that I didn't receive any acknowledgement or portal credential after sending my previous email with the requested information, I received portal 2 same day in the afternoon.

I have a dependant and used the same email.
Did you email all VOs again or just Calgary? It’s over a week now for me but no P2 yet.
 

canadaasp1

Star Member
Aug 26, 2021
132
57
Did you email all VOs again or just Calgary? It’s over a week now for me but no P2 yet.
Jay, can you please tell from which VO you received your P1. Was it Montreal? If so, I think Montreal has got huge delay. One of my friend who responded to P1 in December beginning got his P2 only on mid February
 

WaitingPR_Jay

Full Member
Feb 16, 2024
21
14
Jay received his P1 from Etobicoke.
It was a bit interesting. After the Etobicoke P1, I got it again from Calgary the next day. I guess it's transferred to Calgary. @rej8233. So I replied to both emails. However, one thing I noticed, the Calgary email does not send any auto-reply emails, and hard to understand if they received it but the Etobicoke email sends an auto-generated acknowledgment.