+1(514) 937-9445 or Toll-free (Canada & US) +1 (888) 947-9445

Federal application for QUEBEC workers from Buffalo, USA

subinense

Full Member
Jul 18, 2011
32
3
Salut Clément,

Je me trouve dans la même situation. Pour prouver ton statut implicite tu peux fournir ta preuve de paiement pour le renouvellement de ton permis ou bien, une copie de ta demande originale, et si jamais ton renouvellement de visa est déjà en traitement, avec ton numéro de client CIC peut voir que t'as bel et bien entrepris le démarches pour le renouveller.

Donc, rien à craidre...
 

ae03yy

Hero Member
Oct 6, 2010
781
24
Canada
Category........
Visa Office......
Seattl
Job Offer........
Pre-Assessed..
VISA ISSUED...
Oct 18, 2011
akuna matata Clément. Le status implicite donne le droit de rester légal ici en attendant notre nouveau status...permanent, je l'espère.

Pas de news du facteur de mon côté...nope: nothing at all ! Maybe tomorrow ;D

By the way, CIC updated the processing time but we're still 14months, PNP is still 13. CEC bounced from 11 to 14 mths... What a shame because when they started CEC they were aiming no more than 1 yr timeframe. That's an poilitical "attrape-nigaut"
 

wcikkk

Star Member
Nov 24, 2010
157
3
Category........
Job Offer........
Pre-Assessed..
I just noticed CIC updated their quarterly estimated processing time on website.

PNP and QSW have not changed, still 13 and 14 months respectively.

However, the processing time for CEC is now 14 months. If I remember correctly, it was 10 or 11 months last quarter.

I was expecting that processing time for QSW might exceed at least 16 months, so I'm quite happy with their updates.

Hope us all to have some good news in coming months.
 

Clément007

Full Member
Jun 28, 2011
48
0
salut tout le monde et merci infiniment pour vos réponses.

je sais bien que le statut implicite me donne le droit de rester au canada de façon légale jusqu a ce qu une décision soit prise a Vegreville concernant ma demande de changement de statut.

mais par rapport a Buffalo j aurai pas de soucis si on me demande d envoyer mon passeport en étant toujours en statut implicite?

voila je vous assure ca serait ma dernière question a propos de ce sujet.
 

ae03yy

Hero Member
Oct 6, 2010
781
24
Canada
Category........
Visa Office......
Seattl
Job Offer........
Pre-Assessed..
VISA ISSUED...
Oct 18, 2011
Clément
Inquiète toi pas, si même tu avais 1000 questions encore ce serait tjrs un plaisir pour ceux qui le peuvent d'y répondre. Ma devise en enseignement est celle-ci: s'il y'a une pers qui ose poser une question, il/elle a été le représentant de plusieurs autres... .

Pour ta question, non y'a pas de prob. Mon status est implicite aussi et subi et pleins d'autres ici et dans PNP/CEC. Tu n'auras pas de problèmes car Buffalo ne te demande pas de resoumettre la preuve légale de ton status avant de te donner le visa. Il peuvent voir dans leur système que tu as fait une demande pour rester légal ici et que ta demande a été reçue par Vegreville.

Il ne devrait pas de poser de question tant que tu ne travailles pas et donc ne brise pas la loi d'immigration. Cependant, s'il demande de mettre à jour ton status au Canada, répond leur que tu as envoyé une demande de status visiteur le xx juillet 2011 via internet/mail. Si tu l'as donnne leur la copie du reçu des frais de ta demande et/ou le no de réference donné à la poste. Et dit leur que le temps d'attente est de xx semaines avan qu'ils ne commence à étudier ta demande.

Ce serait une première qu'il le demande... j'ai meme lu qu'un demandeur de RP sous FSW a perdu son status après ses études et qu'il est resté au Canada pensant que cette demande lui donnait un droit. Il vient d'avoir une demande de passport de Buffalo et réalise qu'il est illégal.
 

ae03yy

Hero Member
Oct 6, 2010
781
24
Canada
Category........
Visa Office......
Seattl
Job Offer........
Pre-Assessed..
VISA ISSUED...
Oct 18, 2011
mon point est que si tu es légal n'aies crainte tu auras une demande de passeport: Que tu sois implicite ou explicite. Tu pourras faire ton "landing" sans soucis
 

Clément007

Full Member
Jun 28, 2011
48
0
ae03yy said:
mon point est que si tu es légal n'aies crainte tu auras une demande de passeport: Que tu sois implicite ou explicite. Tu pourras faire ton "landing" sans soucis
merci beaucoup ae03yy
 

gauravyaksh

Star Member
Jun 6, 2011
87
2
Category........
Visa Office......
Buffalo
Job Offer........
Pre-Assessed..
App. Filed.......
20-11-2010
Doc's Request.
24-08-2011
AOR Received.
16-03-2011
Med's Request
16-03-2011
Med's Done....
15-04-2011
Passport Req..
25-10-2011
Friends,

today my address disappeared again ! does anyone have the same situation ??
I really don't know what's going on, but really hope it's for good only ::)

Regards
 

gauravyaksh

Star Member
Jun 6, 2011
87
2
Category........
Visa Office......
Buffalo
Job Offer........
Pre-Assessed..
App. Filed.......
20-11-2010
Doc's Request.
24-08-2011
AOR Received.
16-03-2011
Med's Request
16-03-2011
Med's Done....
15-04-2011
Passport Req..
25-10-2011
fairooz said:
Mine's gone as well. Ah E-cas and it's peculiarities!
I don't know every time i got comfortable and start being patient, something happens.......
 

ae03yy

Hero Member
Oct 6, 2010
781
24
Canada
Category........
Visa Office......
Seattl
Job Offer........
Pre-Assessed..
VISA ISSUED...
Oct 18, 2011
gauravyaksh said:
I don't know every time i got comfortable and start being patient, something happens.......
mine's still there this time
 

cesagbiggeo

Full Member
Apr 1, 2011
41
3
USA
Category........
Visa Office......
Buffalo
Job Offer........
Pre-Assessed..
App. Filed.......
22-09-2010
AOR Received.
16-03-2011
Med's Request
16-03-2011
Med's Done....
22-03-2011
Hi...I just read in other forum that one folk file is tranfered to detroit today. Here is the email he got from buffalo

Dear Sir/ Madam:

This refers to your application for permanent residence in Canada.
In order to expedite the processing of your application, your file has been sent to:
Canadian Consulate General


600 Renaissance Centre, Suite 1100Detroit, Michigan 48243-1798

fax: 313-567-2125e-mail: detroit-im-enquiry@international.gc.ca

The Canadian Consulate General in Detroit will complete the analysis of your application and determine if a personal interview with a visa officer is required. Your file number remains the same.The Canadian Consulate General in Buffalo no longer has your file
. Therefore we cannot acknowledge or respond to future correspondence from you. Please do not submit any further documents or correspondence to this office. If IELTS or TEF test results are sent to us, they will be forwarded to the Canadian Consulate General in Detroit. In the event of a change in your address, marital status or family composition, you must inform the office noted above. Do not use the CIC e-Cas on-line change of address system. Your new address will not be downloaded to your file in Detroit.
Do not request the status of your file within ninety (90) days of the date of this letter.
All future correspondence you receive will be from the office noted above.
Sincerely,
Immigration Section

here is her timeline :
AOR received 8 march
IA: 25 feb
Application sent at the end of Auguest 2010
 

cesagbiggeo

Full Member
Apr 1, 2011
41
3
USA
Category........
Visa Office......
Buffalo
Job Offer........
Pre-Assessed..
App. Filed.......
22-09-2010
AOR Received.
16-03-2011
Med's Request
16-03-2011
Med's Done....
22-03-2011
At least 5 folks received this morning an email from Buffalo : Files transfered to detroit, Los angeles :p
Timeline AOR: bigging of march and IA the end of february...
Folks check your e-mail..... :D
 

match

Full Member
Nov 3, 2010
48
2
cesagbiggeo, do you know if these were also Quebec Selected applicants?

Also, can you please post the link to this forum?

Much appreciated.