+1(514) 937-9445 or Toll-free (Canada & US) +1 (888) 947-9445
Jul 29, 2025
9
1
In English:

Hi everyone, I’d like to get your opinions regarding my second Express Entry PR application.

I submitted my first application on November 25, 2025, but it was refused on April 21, 2026, because of two answers regarding previous visa refusals in the “Statutory Questions” section.

I then submitted my second application on May 17, 2026.

Regarding my proof of funds, the money comes from my personal savings, which have already been in my savings account since 2023. The account was opened on May 15, 2023.

I already provided my bank statement, bank balance certificate, non-encumbrance certificate, documents related to the deposits, as well as my pay slips from January 2023 to April 2026 and my postal account statements where I receive my salary, to show the source of my savings.

I recently obtained an additional bank certificate showing the average balance for the six months preceding May 4, 2026, from November 4, 2025 to May 4, 2026.

Do you think I should send this certificate with an explanatory letter through the IRCC Webform, or should I just wait and not send anything unless IRCC asks for it?

Thanks in advance for your advice!

InFrench :

Bonjour, j’aimerais avoir vos avis concernant ma 2ᵉ demande de résidence permanente via Entrée express.

J’ai soumis ma 1ʳᵉ demande le 25 novembre 2025, mais elle a été refusée le 21 avril 2026 à cause de deux réponses concernant des refus de visa dans la section « Questions légales ».

J’ai ensuite soumis une 2ᵉ demande le 17 mai 2026.

Pour la preuve de fonds, il s’agit de mes économies personnelles, déjà présentes sur mon compte d’épargne depuis 2023. Le compte a été ouvert le 15 mai 2023.

J’ai déjà fourni mon relevé bancaire, l’attestation de solde, l’attestation de non-engagement, les justificatifs des dépôts, ainsi que mes bulletins de salaire de janvier 2023 à avril 2026 et les relevés de mon compte CCP où je reçois mon salaire pour montrer l’origine de mes économies.

J’ai récemment obtenu une nouvelle attestation indiquant le solde moyen des 6 mois précédant le 4 mai 2026, soit du 4 novembre 2025 au 4 mai 2026.

Est-ce que vous pensez que je devrais envoyer cette attestation avec une lettre explicative par Webform, ou bien attendre sans rien envoyer ?

Merci pour vos avis