+1(514) 937-9445 or Toll-free (Canada & US) +1 (888) 947-9445

QUEBEC "Expression of Interest - Déclaration d’intérêt" (ALL UPDATES & DISCUSSIONS)

mrlook

Star Member
Aug 20, 2016
64
44
Category........
QSW
App. Filed.......
04-04-2018
Why doesnt quebec government use the express entry system to select its own skilled worker? Similar to Ontario pnp

Quebec is so slow and outdated in many ways. I wish it followed the federal government speed
 

SithLord

VIP Member
Aug 18, 2017
6,862
5,133
How did you practise for IELTS's speaking part SithLord ? I think it's the most challenging part to get CLB 9 :(
Honestly, I never practiced for speaking. My speaking exam was at 1.30 pm. I woke up at 9, watched Sky Fall movie and went to the exam lol. I found it to be the most easiest.

I practiced hard for writing and Listening :)
 
  • Like
Reactions: benjaminfrank

SithLord

VIP Member
Aug 18, 2017
6,862
5,133
Why doesnt quebec government use the express entry system to select its own skilled worker? Similar to Ontario pnp

Quebec is so slow and outdated in many ways. I wish it followed the federal government speed
Same. Not sure why they have an entirely separate selection process. I also read it takes nearly a year or even more by the time you receive PR from Quebec whereas it takes max 6 months from EE
 

Edenrose

Member
Aug 16, 2018
14
0
Bonjour,

J'ai crée mon projet Quebec depuis 2017 mais j'attendais les résultats des tests de langue pour soumettre. Dans ce cas, dois je attendre de présenter ma candidature sur ARRIMA ou dois je avoir les résultats de langue pour soumettre mon dossier.

Merci pour ceux qui vont répondre
Bonjour !
Il faut attendre le lancement du fonctionnement de Arrima ainsi que vos résultats.
Nous sommes dans la même situation juste sue j'ai déjà obtenu mes résultats des tests de langue
 

Vili

Member
Aug 15, 2018
14
0
Bonjour !
Il faut attendre le lancement du fonctionnement de Arrima ainsi que vos résultats.
Nous sommes dans la même situation juste sue j'ai déjà obtenu mes résultats des tests de langue
Quels sont les tests de langue impliqués? Pouvez-vous fournir un certificat à quel niveau?