+1(514) 937-9445 or Toll-free (Canada & US) +1 (888) 947-9445

PASSPORT SUBMISSION - two way courier service

Puja shalini

Star Member
Dec 8, 2017
70
6
Hello,
As my work visa expired i had to apply for trv, it got approved . Now i received a passport request letter.
On the parallel side, i am getting PCC done for my PR, in india for pcc, spouse name is to be added in the passport, so i had to reissue my passport.
To send my passport for stamping do I still have to send my old passport and new passport and a letter to explain my situation or should i send my new passport??? Please provide me info.

Thanks!
 
  • Like
Reactions: arunesh.vikram

arunesh.vikram

Hero Member
Dec 31, 2019
567
94
32
Saskatoon
Category........
PNP
Visa Office......
Nova Scotia
NOC Code......
2174
Job Offer........
Yes
Pre-Assessed..
Yes
App. Filed.......
24-07-2020
Nomination.....
05-02-2020
AOR Received.
27-01-2021
Med's Done....
30-08-2021
Passport Req..
19-01-2022
VISA ISSUED...
14-02-2022
LANDED..........
28-01-2022
Hello,
As my work visa expired i had to apply for trv, it got approved . Now i received a passport request letter.
On the parallel side, i am getting PCC done for my PR, in india for pcc, spouse name is to be added in the passport, so i had to reissue my passport.
To send my passport for stamping do I still have to send my old passport and new passport and a letter to explain my situation or should i send my new passport??? Please provide me info.

Thanks!
Hey congratulations for Passport request. May i know when did you apply for your TRV? And from which country?
 

canadawp.india

Full Member
Sep 7, 2020
40
2
Hello,
As my work visa expired i had to apply for trv, it got approved . Now i received a passport request letter.
On the parallel side, i am getting PCC done for my PR, in india for pcc, spouse name is to be added in the passport, so i had to reissue my passport.
To send my passport for stamping do I still have to send my old passport and new passport and a letter to explain my situation or should i send my new passport??? Please provide me info.

Thanks!
Hi Puja I'm also in similar situation. My passport is about to expire in a year, I'm planning to renew it. Could you please share your experience how it went for you? Did you raised any web form or sent an email about your reissued passport?
 
Dec 5, 2020
1
0
Hello,
As my work visa expired i had to apply for trv, it got approved . Now i received a passport request letter.
On the parallel side, i am getting PCC done for my PR, in india for pcc, spouse name is to be added in the passport, so i had to reissue my passport.
To send my passport for stamping do I still have to send my old passport and new passport and a letter to explain my situation or should i send my new passport??? Please provide me info.

Thanks!
Hi Puja,

Have you received a reply/solution to this? How did you end up submitting your passport? I'm in a very similar situation and my deadline to submit the passport is nearing. I would appreciate some help.
Thanks!