+1(514) 937-9445 or Toll-free (Canada & US) +1 (888) 947-9445

** French TR to PR Streams Processing Timelime/Voie d'accès RT à RP pour les Francophones - Temps de Traitement.**

Riri15

Star Member
Jan 30, 2020
109
80
Thank you for giving me some hope. But how do you know they are processing them separately?
To be honest, we have such little number of applications, they could have just gone through all of ours in a couple of weeks....
According to a few posts from Facebook, someone has applied under essentials non-healthcare french on May 12 and received AOR last week.
And two others applied on June 2 and 6 for International graduate French that received their AORs on July 17 and today. But we really have no proof so far.
 
  • Like
Reactions: zirawood

wannaknowitall

Star Member
Jul 19, 2021
146
92
Ontario
According to a few posts from Facebook, someone has applied under essentials non-healthcare french on May 12 and received AOR last week.
And two others applied on June 2 and 6 for International graduate French that received their AORs on July 17 and today. But we really have no proof so far.
OK, good to know, thank you. It appears that due to the low number of applicants within the french streams, it is hard to find information :(
 

Riri15

Star Member
Jan 30, 2020
109
80
OK, good to know, thank you. It appears that due to the low number of applicants within the french streams, it is hard to find information :(
Totally, we're a small number and not everyone is on here, so I'm trying to reach out. I have counted the number of days from the people who claimed to have received AOR under one of the french streams and found a pattern of 45 days. That's speculation from me though.
 

wannaknowitall

Star Member
Jul 19, 2021
146
92
Ontario
Totally, we're a small number and not everyone is on here, so I'm trying to reach out. I have counted the number of days from the people who claimed to have received AOR under one of the french streams and found a pattern of 45 days. That's speculation from me though.
That is an interesting observation. For me 45 days would fall on the last days of august. Fingers crossed!!
 

Adrienbarco

Full Member
Jun 8, 2021
48
23
28
Vernon
Category........
Other
NOC Code......
6311
J’ai envoyer mon application le 20 mai
Pas de AOR
Après 1,5 mois sans retour, j’ai demander un remboursement et j’ai envoyer une application pour cec
J’ai voulue revenir sur ma demande d’annulation pour TR TO PR, et ils m’ont répondu que j’étais toujours dans la course.
j’attend donc mon AOR
 
  • Like
Reactions: Riri15

Riri15

Star Member
Jan 30, 2020
109
80
J’ai envoyer mon application le 20 mai
Pas de AOR
Après 1,5 mois sans retour, j’ai demander un remboursement et j’ai envoyer une application pour cec
J’ai voulue revenir sur ma demande d’annulation pour TR TO PR, et ils m’ont répondu que j’étais toujours dans la course.
j’attend donc mon AOR
Avais-tu eu le remboursement? Par quel voie as-tu appliqué?
 

nobita107

Full Member
Dec 3, 2014
29
11
Thank you for giving me some hope. But how do you know they are processing them separately?
To be honest, we have such little number of applications, they could have just gone through all of ours in a couple of weeks....
I do hope so, but that would be unfair to people in other streams. Chronological order should be respected unless there is a reason not to, e.g.: we need more healthcare workers as PR right away (counter-argument: they're already working). My point is: we can hardly have a valid reason to prioritise one specific stream over others. Cheers!

J’ai envoyer mon application le 20 mai
Pas de AOR
Après 1,5 mois sans retour, j’ai demander un remboursement et j’ai envoyer une application pour cec
J’ai voulue revenir sur ma demande d’annulation pour TR TO PR, et ils m’ont répondu que j’étais toujours dans la course.
j’attend donc mon AOR
IRCC: on s'en fout où tu vas, mais ton argent reste avec nous :D:D:D
 
Last edited:
  • Haha
Reactions: Riri15 and thaovy99

Riri15

Star Member
Jan 30, 2020
109
80
J’ai envoyer mon application le 20 mai
Pas de AOR
Après 1,5 mois sans retour, j’ai demander un remboursement et j’ai envoyer une application pour cec
J’ai voulue revenir sur ma demande d’annulation pour TR TO PR, et ils m’ont répondu que j’étais toujours dans la course.
j’attend donc mon AOR
As-tu essayer de l'a relier à ton compte GC?
 
  • Like
Reactions: bonjour8275

Dada13

Full Member
Jul 21, 2021
22
13
Btw, il existe un groupe Facebook regroupant les candidats francophones au programme temporaire. J’y participe activement, et une personne a reçu son AOR récemment (demande envoyée aux alentours du 20 mai). C’est assez random pour le moment, parce que j’ai l’impression que ces dernières ne sont pas traitées par ordre de priorité at all. J’espère que les prochaines semaines seront décisives pour le volet francophone.
 
  • Like
Reactions: Riri15

wannaknowitall

Star Member
Jul 19, 2021
146
92
Ontario
Btw, il existe un groupe Facebook regroupant les candidats francophones au programme temporaire. J’y participe activement, et une personne a reçu son AOR récemment (demande envoyée aux alentours du 20 mai). C’est assez random pour le moment, parce que j’ai l’impression que ces dernières ne sont pas traitées par ordre de priorité at all. J’espère que les prochaines semaines seront décisives pour le volet francophone.
Can you link the group? I would like to join! Thank you!!!
 

wannaknowitall

Star Member
Jul 19, 2021
146
92
Ontario
Btw, il existe un groupe Facebook regroupant les candidats francophones au programme temporaire. J’y participe activement, et une personne a reçu son AOR récemment (demande envoyée aux alentours du 20 mai). C’est assez random pour le moment, parce que j’ai l’impression que ces dernières ne sont pas traitées par ordre de priorité at all. J’espère que les prochaines semaines seront décisives pour le volet francophone.
C'est QC ou pas?