+1(514) 937-9445 or Toll-free (Canada & US) +1 (888) 947-9445

Huncho

Newbie
Mar 11, 2021
4
0
bonjour, ai-je de bonnes chances d'avoir un visa de transit pour me rendre à saint pierre et miquelon?

bonjour, ai-je de bonnes chances d'avoir un visa de transit pour me rendre à saint pierre et miquelon?

It will depend on your reasons for traveling, your ties to your home country, and your previous travel history.

Thank you for the answer, I have no travel history, it is to visit a friend

It will be more difficult with no travel history. You would have a higher chance of approval if you have travel to previous countries such as the US and UK.

Make sure you show strong ties to your home country (like employment, property ownership, other assets). You will also want to show that you have enough money saved (bank balance) to pay for your trip.

I see that you have no posted about trying to secure asylum using a transit visa. IRCC isn’t stupid. If you have no travel history and come from certain countries your application will flagged for likely asylum claimant. I assumed that you were likely attempting to secure asylum based on your question and I don’t work for IRCC. Assume that you are likely from North or West Africa and unless you have a very good reason to travel, very strong ties to your home country and enough money to support your travels without depleting too much of your savings you are unlikely to be approved.

• Like
Reactions: Huncho
[QUOTE = "canuck78, message: 9268735, membre: 678500"]
Je vois que vous n'avez pas posté sur la tentative d'obtenir l'asile en utilisant un visa de transit. IRCC n'est pas stupide. Si vous n'avez pas d'antécédents de voyage et que vous venez de certains pays, votre demande sera signalée comme demandeur d'asile potentiel. J'ai supposé que vous tentiez probablement d'obtenir l'asile sur la base de votre question et je ne travaille pas pour IRCC. Supposons que vous venez probablement d'Afrique du Nord ou de l'Ouest et que si vous n'avez pas une très bonne raison de voyager, des liens très forts avec votre pays d'origine et suffisamment d'argent pour soutenir vos voyages sans épuiser trop vos économies, il est peu probable que vous soyez approuvé.
[/CITATION]
merci pour l'aide que vous me donnez