+1(514) 937-9445 or Toll-free (Canada & US) +1 (888) 947-9445
D

Deleted member 802445

Guest
*English will follow.

J'ai essayer de demander dans la section family sponsorship mais sans succès.

Je suis en train de remplir les formulaires pour une demande de sponsorship pour conjoint de fait et je voulais juste confirmer quelques choses.

#1: Ma conjointe de fait (Indonésienne) n'a pas de nom de famille, seulement 3 noms donnés. Dans le guide pour la demande canadienne c'est marquer que si la personne n'a pas de nom de famille de mettre tous les noms donnés dans la case du nom de famille et "N/A" dans la case des noms donnés. J'imagine que c'est la même chose pour la demande québécoise, mettre les 3 noms donnés dans la case du nom de famille et "N/A" dans la case du prénom?

#2 Nous habitons présentement ensemble, mais je devrai rentrer au Canada en septembre, moment au quel je posterai la demande canadienne. Je sais que je dois attendre l'approbation d'IRCC (1 à 3 mois) pour poster la demande québécoise, mais est-ce que c'est correct si tout est daté de septembre? Si possible, je préférerais ne pas faire d’aller-retour de documents entre moi et ma conjointe.

En passant, est-ce qu'il y a des erreurs commune avec les formulaires québécois? Ça a l'air assez simple, même un peut trop simple haha

Merci Beaucoup!

English:

I'm going through all the Quebec forms and I just want to confirm a few things.

#1: My common-law partner (Indonesian) doesn't have a family name, she only has 3 given names. According to the Canadian guide, I should put all 3 in the family name field and put "N/A" in the given name field. Is it the same procedure with the Quebec forms? Put all 3 in nom de famille and "N/A" in prenom?

#2: We're currently living together but I will have to go back to Canada in September, at which time I will post the Canadian application. I know I have to wait until approval from IRCC (1-3 months) to post the Quebec application but is it okay if everything is dated from September? I would rather not post things back and forth between me and my partner if possible.

Is there any Quebec specific common mistakes? I'm fluent in French so all the documents seem straight forward but maybe I'm missing something.

Thank you very much guys!

I think you should put given names like the IRCC papers you have already submitted and it should match the names on the passport she will be traveling .
The Quebec papers give the chance to add new family name after marriage .I am going through the Quebec papers now my spouse is English Canadian from Montreal and I am fluent in French too.

How did you fill out the financial evaluation maybe you can help me ...
What documents are needed for that ?

Moi je devais changer mon nom après mariage donc j’ai pu le faire dans le formulaire pour le Québec...
Oui c’est simple on est en train de vérifier à plusieurs reprises qu’il n’y a pas de faute surtout la où je dois signer comme parrainée principale

How did you fill out the financial evaluation maybe you can help me ...
What documents are needed for that ?

There's no financial evaluation needed if you're applying for Quebec. The only time I had to fill anything related to financial was my past employment in the relationship evaluation form (IMM5532).

• Like
Reactions: Grace2019
Moi je devais changer mon nom après mariage donc j’ai pu le faire dans le formulaire pour le Québec...
Oui c’est simple on est en train de vérifier à plusieurs reprises qu’il n’y a pas de faute surtout la où je dois signer comme parrainée principale

On est pas encore marié, c'est pour ça que je demande. Ma conjointe n'a pas de nom de famille vue que ce n'est pas commun dans son pays d'en avoir un.

There's no financial evaluation needed if you're applying for Quebec. The only time I had to fill anything related to financial was my past employment in the relationship evaluation form (IMM5532).

What I was referring to is the Quebec form capacité financière filled by sponsor .

Thanks for your prompt
Thamks for your prompt reply

A0527 FO is for couple who have been divorced in the past or have had children ?

In my case it is not applicable do I omit it ?